Doerak

Doerak

woensdag 17 augustus 2011

Zoooooo moe!

Net terug van de dokter. En het was weer zo erg leuk! Gewicht prima: 9,4 kilo. Thuisgekomen even de kluts kwijt. Moe, blij om Sproet te zien, spugen en meteen ook poepen. Ik denk dat Doerak nu wel een uurtje of langer zal slapen. Lekker op een kussen naast me. Benchtraining voor overdag, om ook alleen thuis te kunnen zijn, stel ik eventjes uit. Dat kan tenslotte met kantoor aan huis. Elke dag een beetje........

Gisterenavond hadden Fred en ik de theorieles van de puppycursus. Voor Doerak de eerste keer dat hij zonder een van ons was. We hebben een oppas aan huis..... dat was wel heel grappig voor de andere cursisten! Snap ik, met onze andere honden hebben we dit ook niet zo hoeven te doen. Thuisgekomen hoorden (en merkten) we dat Doerak, zelfs nadat Dominique thuis was, alleen maar als een wilde rond had lopen rennen. Alles wat op zijn pad komt wordt gepakt. Hij lijkt dan door een barrière te gaan, wat voor hemzelf en voor zijn omgeving niet veilig is. Wanneer ik mijn hand op hem leg, hem vasthoud bij mijn voeten of op schoot, en hem rustig toespreek, zakt de opwinding weer weg. Sabbelend op mijn vingers valt hij dan in slaap.

Het is een bijzondere hond, en dat is het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten