Doerak

Doerak

maandag 27 april 2015

Een lach en een traan

Vrijdagochtend, ik word wakker met een onrustig gevoel. Vanaf vandaag tot en met ergens in de loop van de week die volgt, zal het huis vollopen met gasten. Normaal gesproken verheug ik me daarop, gezellig! Maar nu is het de bevestiging van het aanstaande vertrek van Arya, Daenerys en Drogo. Als ik beneden kom zie ik al snel dat ook Shiva niet senang is. Zij kijkt sloom uit haar ogen, een beetje verdrietig. Wat is dat toch met die Saarloosjes? Voelt zij mij aan? Voel ik haar aan? Is ze ziek? Moe is ze in ieder geval! Haar vacht is dun geworden en de stokharen op haar rug voelen hard aan. Ze blijft met een engelengeduld lief voor haar puppen, maar ik zie hoeveel moeite het haar kost. Haar tepels bieden slechts troost, maar dat wordt grif afgenomen! Drogo en Daenerys worden af en toe op hun plaats gezet door haar, maar het gaat te zachtjes. Supermoedertje...
Ik schud alle negatieve gevoelens van me af, er is geen tijd om verdrietig te zijn. De familieperikelen die erbij komen in de loop van de dag en avond kunnen er nog wel bij. Zus belandt in ziekenhuis, zoon vertrekt naar Thailand, Fred rijdt de auto in de prak........ Tja, van die dingen.......
Het bezoek blijkt de beste afleiding en pleister te worden! In de loop van de middag belanden we met puppen en al in de tuin en genieten van het spel. Oude springtouwtjes en ballen, teiltje met water, het is allemaal feest! Wanneer de gasten vertrekken blijf ik achter met een vriendinnetje en duiken we in een flesje witte wijn. Als Fred eindelijk thuiskomt, pelt hij het leen-Polo-tje van zich af en sluit zich aan. Wodka-tje erbij en ook voor hem is het leed weer geleden.

De zaterdag en zondag zijn gereserveerd voor de nieuwe baasjes. Ze zijn allemaal zo blij en dat doet ons zo enorm goed! Hun voorbereidingen zijn al volop begonnen en worden telkens met ons gedeeld. Er wordt van alles opgezocht op internet, om de meest actuele ervaringen en theorieën te leren. Er worden diepvriezen gevuld met vlees en roedels klaargestoomd om een pup te ontvangen. Het is allemaal  heel welkom, onze schouders zakken beetje bij beetje. De kleine monsters krijgen allemaal een warm nestje en voor ieder karaktertje zien we de juiste persoon. Arya (roepnaam Kyra), het meest bescheiden hondje, krijgt een warm, geduldig nestje. Zij zal nooit alleen zijn en opgroeien met paarden. Daenerys, waar wij veel van Doerak's speciale gave met mensen in zien, gaat haar gave verder ontwikkelen en hopelijk ook gebruiken als hulphond. En Drogo, tja voor Drogo staat een heus podium klaar waarop hij kan schitteren! Hij heeft het van geen vreemde! En wij verheugen ons nu al op al zijn avonturen! Nee, we maken ons geen zorgen over de toekomst. En vol goede moed gaan we ons voorbereiden op het vertrek. Koningsdag gaat dit jaar aan ons voorbij, maar ach, wat kan het schelen!












1 opmerking:

  1. Oh, wat een heerlijke foto's weer. En jullie weten dat je Daenerys (en ook de andere pups denk ik) nog kan opzoeken wanneer je wilt. Dat is toch ook een geruststelling, lijkt mij. Vol verwachting klopt ons hart.... nog 1 weekje moeten we geduld hebben..... zucht, wat kan wachten toch lang duren....

    BeantwoordenVerwijderen