Doerak

Doerak

maandag 30 maart 2015

Iedere dag een feestje!

De tijd vliegt voorbij. We zijn alweer 3,5 week verder en iedere dag brengt weer wat nieuws. Ik betrap mezelf erop dat ik niet meer in weken wil tellen; het einde lijkt daardoor zo snel in zicht te komen. En we genieten nog veel te veel.

Bijvoorbeeld van de massages. Ik neem daar echt de tijd voor, minimaal een uur per pup. Ze vinden het heerlijk om op hun ruggetje op mijn schoot te liggen en mijn vingers strelend over hun koppie te voelen. Maar de vingers zijn ook interessant om even op te knabbelen! Tot ze zich eraan over geven en de ademhaling trager wordt. Zachtjes laat ik mijn handen over hun lijfjes gaan. In het begin reageren ze daar even op, met een kleine kreun of beweging. Maar na verloop van wat minuten zakken ze in een diepe slaap. Tot hun voorpootjes helemaal plat naar beneden liggen en het bolle buikje trots naar boven ligt. Ze worden dan zelfs niet wakker als ik ze terug leg bij Shiva. Zelfs Shiva wordt er rustig van! Het doet me denken aan Doerak als pup; wanneer hij van gekkigheid niet meer wist wat hij moest doen, hoefde ik mijn hand maar op zijn kop te leggen en hij werd weer rustig. Wie weet? Misschien gaat dat met de puppen straks ook zo?

We ontvangen inmiddels ook bezoek, en wat zijn we trots op Shiva! Vol vertrouwen en enorm trots laat ze haar puppen zien. En dat niet alleen, ze mogen ook opgepakt worden. Een enkele keer wordt het haar te druk, maar als ze dan van Fred  of van mij een geruststellend knikje krijgt is het ook weer goed. Ze geniet met volle teugen van het moederschap, alsof ze ervoor gemaakt is. Op gewacht heeft.

Gisteren hebben de puppen 2 grote stappen gemaakt. De werpkist is omgedraaid en ze kunnen er nu uit zichzelf uit. Uiteraard stond Arya vooraan, maar Daenerys ging als eerste! Drogo was natuurlijk een beetje mopperig, want de opening kwam niet het laatste stukje naar hem toe. Zo jammer! Buiten de kist lopen ze op zeil. Oef! Dat is wennen! Ze schakelen van hoog op de pootjes tot laag door de rug. Hangen soms met een pootje in lucht, alsof ze nadenken waar ze die nou kunnen neerzetten. Drogo blijft daar een beetje in hangen, zijn zusjes gaan meer op onderzoek.



En de tweede happening: vast voer! Wow! Vlees gemengd met puppenmelk! Drogo begreep niet zo goed waarom zijn zusjes het randje van het bord niet eerst verkenden. Super lekker randje! Maar al gauw zaten ze gezellig samen te eten.







Tja, 3,5 week oud al. Nog een paar dagen en dan mogen ze de tuin in. En dan zijn we ook op de helft, getsie! Maar ik weet het goed gemaakt: we gaan in dagen tellen. Dan lijkt het allemaal wat langer...... Verder houd ik mezelf niet zo vaak voor de gek hoor.

Voor 1 pupje zijn we nog op zoek naar een gouden mandje. We verwelkomen graag mensen thuis, op afspraak. Doerak en Shiva hebben een eigen mailadres: doerakenshiva@gmail.com. Vanuit de mail babbelen we verder.

1 opmerking:

  1. Oh, wat gaat dat toch snel..... kijk nou toch, het zijn al echte hondjes.... stoer hoor. Maar vooral heeeeeel lief.....

    BeantwoordenVerwijderen