Doerak

Doerak

woensdag 23 januari 2013

Kip! ik heb je!

Sommige plaatjes zijn schaars. Niet omdat de camera niet goed is. Of omdat ik te traag van reactie ben. Er is ook geen sprake van een te hoge lat; het doel is echt wel bereikbaar. Nee, niets van dien aard. Het plaatje waarop Doerak dicht bij de benen komt staan van degene die hem gaat aanlijnen komt eenvoudig weg niet meer zo vaak voor. Doerak is nog steeds een meester in het ontwijken van de lijn wanneer de wandeling erop zit. De correctieband voor honden die op batterijen werkt en op afstand bestuurbaar is, is weer besproken. Niet jofel, en diep in ons hart willen we dat ook niet. Maar wanneer het alternatief betekent dat hij niet meer los kan lopen, dan draait mijn maag zich helemaal om. En het probleem wordt groter en groter. Hij is in het afgelopen jaar natuurlijk geconditioneerd op alle trucjes die wij uit de grote toverdoos konden halen. Soms, heel soms, werkt de afwisseling van de trucjes nog. Zoals afgelopen weekend op de hei. Mensenvoer noemen wij het. Een greep uit de koelkast naar wat broodbeleg. Ditmaal kip, met bieslook nog wel.

Hmmmmmm

Nee! Zij niet! Zij hoeft echt niet hoor.

Haaaalo, ik ben hier hoor!
Ik zit te broeden op een laatste strohalm. Een ander alternatief. Tips zijn natuurlijk van harte welkom, maar jullie hebben al veel meegedacht in het afgelopen jaar..... Ik durf er niet meer op te hopen en denk dat mijn voorlaatste redmiddel een zeer intensieve cursus (3 dagen in de week) op een van de Martin Gaus scholen moet worden. Of Klaas Wijnberg op Ameland.....

5 opmerkingen:

  1. Mmmm, lastig dilemma. Wat kunnen het soms toch draken zijn hè. Halen het bloed onder je nagels vandaan, maar als ze dan eenmaal thuis, weer lekker tegen je aan kruipen........
    Maar als het om een intensieve cursus gaat, zou ik voor Klaas gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en gewoon niet aanlijnen? Springt ie wel in de auto? Of vind je dat eng op de parkeerplaats?
    Ik heb ook al diverse keren de auto gestart voordat meneer toch maar in beweging kwam hoor *even afkloppen* maar godzijdank gaat het 9 van de 10 keer wel goed.
    als je naar Klaas gaat, ga ik misschien wel mee.
    Misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar kwam er in augustus een kentering; Doerak sprong zelf de auto in. Dat heeft ook een tijdje gewerkt. Maar nu kan je wachten tot je een ons weegt. We rijden soms zelfs weg. Helpt ook niet altijd.
      Als het Klaas wordt, laat ik je dat weten.

      Verwijderen
  3. En de halsband met eind touw er aan ? 2 meter of zo,dat ook geprobeerd ?
    Ja vele zijn slechte luisteraars ,soms ook een periode.Vergeet niet dat voorjaar er aan komt,plus dat jullie hele drukke ,hectische periode hebben gehad.
    Anders gewoon tijdje niet los,dat heb ik ook moeten doen met sommige honden.Solo,zijn oma liep met een hele lange lijn,want die kwam ook nooit.Altijd was alles leuker.Overgrootmoeder Xandra,heeft heel vaak achter ons aan los naar huis gelopen.
    Zou me er niet zo druk om maken en gewoon niet altijd los willen laten.
    Meer negeerstand,helpt denk ik op den duur beter als al die voertjes.Maar goed dat is mijn mening hé.Die net weer voor zoveelste keer is opgestaan om klein draakje naar buiten te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw remedie van dat lange touw is gisteren toevallig ter sprake gekomen. Ik moest nog aan jou denken. Laat vooral dat kleine draakje zijn gang gaan; we hebben het nog niet geprobeerd. Wie van ons in dit huis is er nou hardleers? Hahaha.
      Ik hou je op de hoogte!

      Verwijderen