Doerak

Doerak

woensdag 5 oktober 2011

Wie laat wie uit?

Ook al was het even stil op het blog, de dagelijkse beslommeringen met Doerak zijn natuurlijk gewoon doorgegeaan. Dus ook de uitlaattaferelen.

's Ochtends een half uur met Fred aan de riem door de wijk. Het heeft lang geduurd voordat hij op deze manier zijn behoefte echt deed. Er gebeuren zoveel spannende, leuke dingen! Hij heeft er gewoon geen tijd voor. Thuisgekomen liet hij dan opgelucht van het lange ophouden zijn plas lopen. Pffff, wat ben ik blij dat we die fase hebben gehad.
Tussen de middag ga ik op pad. Dan nemen we er echt de tijd voor, in het bos of op de hei. Ik laat hem afwisselend aan de lijn en los lopen. Dat gebeurde gevoelsmatig, maar inmiddels blijkt dat handig en verstandig te zijn. Hij komt nu netjes naar me toe als ik hem roep (wel in zijn eigen tempo) en zijn gewrichten worden niet te veel belast. Sproetje vindt het allemaal best, gaat soms ook even aan de lijn, soms niet.
's Avonds gaat hij ofwel weer naar het bos, ofwel aan de lijn door de wijk. Dat wisselt. We doen inmiddels niet meer te moeilijk met "de grote boodschap" voor het slapen. Op de eerste dagen na is zijn bench schoon 's ochtends, dus dat kan hij makkelijk. En wat verstoppingen zijn weet hij niet.
Ik heb een pauze van een paar maanden moeten inlassen met paardrijden en mis dat wel. Doerak maakt veel goed; ik beweeg toch lekker en vind het heerlijk om met de honden bezig te zijn. Fred krijgt eindelijk de beweging die hij nodig heeft en Dominique vindt het prachtig om met ze op pad te gaan. Dus wat willen we nog meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten